| Jonna Tervomaa fanisivut |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
|
|
| Pages: (2) [1] 2 ( Go to first unread post ) | ![]() ![]() ![]() |
| Snowhazard |
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 67 Member No.: 20 Joined: May 18, 2004 |
Laulu huolista kyhätty,
se on laulu lohduttoman, lempilaulu lemmettömän, joll´ ei konsa päivä paista koko täydellä terällä. Siksi kulkee kuutamossa ahvasmielin asteleepi: sydän mustia sysiä. Sydet paukkuen palavat, räiskyä rämähtelevät, polttavat ylön kovasti, tuskia kosolta tuovat, jott´ei laulu joikahtaisi onnen maille mahtoaisi, vaan on laulaisi läheltä suruja sysisydämmen kuutamolle, kuusikolle, tähtitarhojen talalle. - - - - - Lainaus on vuoden 1899 Lukutupa lehdestä |
| Setä Touhukas |
Posted: May 31, 2004 03:15 pm
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 118 Member No.: 21 Joined: May 19, 2004 |
Sisempi minä
Mieli kirkas, ihmismäinen. Todellisuus toisenlainen. Minä sanon, minä päätän. Toisin teen, sen mielestäni häädän. Krapula ja kirous. Kaiken turhuus. Kysymys avoin, Vastaus samoin. Kun sisälle huutaa, sieltä joku vastaa. -"KUKA SIELLÄ ON?" -"Tahdon lonkeron." -------- Allekirjoittaneen juoma tilaus muutaman vuoden takaa. -------------------- Maailmaan mahtuu monta tarinaa...
|
| DaddyT |
Posted: June 01, 2004 08:29 am
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 74 Member No.: 18 Joined: May 13, 2004 |
*TAPUTUKSIA*
En oo mikään runojen suurin ystävä, mutta tossa oli jotain! Toimii!!! Jatka samaan malliin Setä Touhukas :] -------------------- Yo yo joutava mies
|
| Snowhazard |
Posted: June 01, 2004 11:44 pm
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 67 Member No.: 20 Joined: May 18, 2004 |
Totisesti on komee runoelma.
Olekkos ihan itte kyhänny? |
| Setä Touhukas |
Posted: June 02, 2004 09:06 am
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 118 Member No.: 21 Joined: May 19, 2004 |
Kiitoksia mukavista kommenteista.
Aikanaan baarissa istuskellessa kun ei ollu muuta tekemistä niin ajattelin tehdä hivenen erilaisen tilauksen. Kynä käteen ja hetken aikaa rustattuani vein lapun tiskille. Baarimikko likka luki ja tokas et ihan hyvä runo. Vähän aikaa oottelin ja kysyin että saisinks mä sen lonkeronkin. Että sellanen tapaus. -------------------- Maailmaan mahtuu monta tarinaa...
|
| Setä Touhukas |
Posted: June 19, 2004 12:35 am
|
|
No kun muut ei oo mitään käyny kaivaa pöytälaatikosta niin katsotaan mitä tää kirvottaa kriittisistä mielistä.
Terve sielu, terveessä... "Terveyttä liikunnasta", kattia kanssa. Teepä lenkki vaikka koiran kanssa. Jos et naamalles lennä niin venäytät selkäs. Puolustaudut ja sanot "kuka sellaista pelkäis." No, mä lenkille lähdin ja juoksin kuin hullu... enkä enää takas tullu!!! -------------------- Maailmaan mahtuu monta tarinaa...
|
| DaddyT |
Posted: July 07, 2004 08:38 am
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 74 Member No.: 18 Joined: May 13, 2004 |
Olikohan toi sun "uusin" Setä Touhukas mennyt multa ohi, kun vasta nyt vilkasin... Nooh kuitenkin, kyä se eka Lonkero on voittamaton
Siinä kun on niin yllättävä loppuratkaisu -------------------- Yo yo joutava mies
|
| ilkka ahmavaara |
Posted: July 31, 2004 05:09 pm
|
|
Unregistered |
Pökköä pesään, eli alla ihan Jonnamaisesti sävellettävä teksti, en tiiä onko hyvä?
Tulit suureen, säteilevään, hehkuvaan purkaukseen, ilon sirpaleita viskovaan rakkauden ja tuhon granaattiin, valon vuolauteen sanojen kyljillä, veden välkkeisiin helmiäis-silmillä, (luoja ties mitä vielä näen) aurinkointiaanien tanssiessa tulisilla toiveilla, rallattavilla nuolilla ilmojen halki siemeniin maan povessa, tulit mahlaan jonka maku oksettaa minua ja syksyä joka kuuraisin oksin koskettaa kuollutta ihoa, vanhenemisen kokenutta panssaria, tuuleen pukeutunutta tuhkaa sydämestä. Menkäämme siis yöhön jonka kammioissa pimeän ornamentit näyttävät loistavan valoa kirkkaammin syvissä väreissä joille kaipaus antoi muodon ja musiikin, sen kristallinkirkkaan tappavan spektrin maailmoita räjäyttävän voimasäteen joka silmiltäsi välkähtää . |
|
|
| Setä Touhukas |
Posted: August 03, 2004 09:09 pm
|
||
|
Jaa-a??? Tämä on vain trukkikuskin mielipide... Luin moneen kertaan ja yritin päästä ineen mut paria kohtaa lukuun ottamatta se tuntuu ampuvan yli.? Luin sen taas... runona toisaalta pirun hyvä, tajusin taas vähän enemmän sen elämää. Mutta siinä on sanoja jotka räjähtää silmille. Parasta antia tarjoilee ylle lainatut rivit... mutta ja mutta, mä oon riimittely friikki enkä saa normaalista runosta juuri mitään irti. Johtunee että muutaman vuoden tein sanotuksia ja se jotenkin jämähti päähän.(riimittely) Ajatus maailman uskon tajunneeni oikein... vanhemman henkilön kuin minä(33) ristiriitaisia tuntemuksia rakkaudesta ja vanhenemisesta.? Mutta kuten Jonnan tekstiä 50 kertaa mietittyäni löydän aina jonkin uuden tarkoitusperän (siinä sen viähätys onkin ja ilmeisesti siksi Jonna ei koskaan kommentoi sanoituksiaan, yleismaallisia tai maailmaisia vaikka ilmeisesti henkilökohtaisia kuten esim. Kylmä joki.) Mutta sanoma on kyllä jotain mihin yhdyn täysin... eli!! Mitä sanoin??? En varmaan mitään mutta tulipahan kommentoitua. T: ammattikoulu taustainen trukkikuski... taidan mennä Idolseihin. ps. yritin kommentoida onnistumatta siinä... -------------------- Maailmaan mahtuu monta tarinaa...
|
||
| ilkka ahmavaara |
Posted: August 05, 2004 02:06 am
|
|
Unregistered |
Hmh. Olen minäkin trukkeja ajanut, aika montaa sorttia, papereita en ole säilyttänyt (ois tietysti pitänyt).
Nojoo. Mutta seuraavaa sentään on ihan oikeasti LAULU eikä runo, niin on ainakin minulle sanottu. Eikä kande hämmästyä jos ei heti ymmärrä mitä siinä horistaan: en kirjoittaessani ymmärtänyt enkä ymmärrä täsmälleen vieläkään. Mutta kelpaisi Lohduttoman Lauluksi? Kiitos muuten analyysistä Setä Touhukas. Kai minä näitä tähän laitan hakeakseni laulua muualta kuin loppusoinnusta, että on muutakin soinnukkuutta ja rytmiikkaa (kuten Jonnan monissa lauluteksteissäkin). Jatkamme harjoituksia. Madelein, Madelein, meidän unemme on noussut pystyyn kuin meri johon linnut rannalta syöksyvät palaamatta koskaan, tai latvusten takaa kohoava taivaan sininen muuri varjojen yltämättömissä, ja näin kauniina päivänä huojuvien puitten alla huojuen itsekin, Madelein, minä ymmärrän ettei se mikä meille tapahtui koskaan tapahtunut. Aamulla herätessäni hoin nimeäsi vastatessasi kutsuuni, Madelein, minä olen hourinut tämän kaiken ympärilleni niin monesti että voin sanoa että tiedän olleeni yksin silloinkin; kaikkien huuliesi sisällä ja hengityksesi kapaloimana, ja asfalttikävelyllä käsikkäin ennen iltaa. Sinun aikasi, sanotaan, oli vanhemman kivikauden nuori kukoistus! Madelein, meidän meremme on noussut pystyyn ja tullut uneksi. |
|
|
| Setä Touhukas |
Posted: August 07, 2004 02:27 am
|
||
|
Yksinkertaisesti sanottuna se oli miellyttävä!!!! Ei kertaakaan lyöny korville. Paha kommentoida koska se kosketti!!! No... Kukahan se sano et pökköö pesään!? Tutka Tahrattuja unelmia kuin helminauha. Toivottomin on kai mielenrauha. Isoja, pieniä jo hieman sameita. Nuoruusvuosiin haalenneita. Silti uudestaan ja uudestaan, ne henkiin herää aina vaan. Tänäänkin taas kun hänet näin jähmetyin täysin ja katsomaan jäin... suurinta unelmaa jota maa päällään kantaa, toivoen suudelmaa, maalaten taivaan rantaa. Vaikka unelmat hajoaa kuin posliinikulho olen minäkin silti jonkun sulho. Mut Tutka toimii tahdon tai en, No... ehkä siksi hymyilen. -------------------- Maailmaan mahtuu monta tarinaa...
|
||
| miltsi |
Posted: August 07, 2004 03:56 pm
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 105 Member No.: 27 Joined: July 05, 2004 |
nyt en malta olla mainostamatta, anteeksi!
http://koti.mbnet.fi/lumenen/vers6.html tuolta linkki "Muuta" ja sieltä "Runoja". nää runot on miun 14-vuotiaan pikkusiskon kirjottamia ja minust ne on ton ikäsen kirjottamiks ihan mielettömiä! osan se on kirjottanu vissii jo 12-13 vuotiaana. harvoin tulee kehuttua, mut tosta oon tosi ylpee. -------------------- mä vain olen tällainen, kiltti ja kaunismielinen.
|
| miltsi |
Posted: August 08, 2004 09:36 pm
|
||||
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 105 Member No.: 27 Joined: July 05, 2004 |
öö, itseasiassa uskon siskoni kyl tarkottaneen, että noita sen runoja ei saa kopioida omii nimii. eli siis niinku varastaa. julkaista jonku toisen nimellä. hemmetti!
mulla on muuten haaveena tehä siskon kanssa yhteistyönä joku kappale, kun vaa saisin kerranki jotaa valmista! tarkotan säveltämistä. hänelle jättäisin sanotuksen. -------------------- mä vain olen tällainen, kiltti ja kaunismielinen.
|
||||
| ilkka ahmavaara |
Posted: August 08, 2004 10:55 pm
|
||
|
Unregistered |
Seuraa "ateljee kritiikkiä" Tutka vaikutta ihan hyvältä lauluksi, mutta yllä siteerattu eka säe ei toimi, ei avaudu, aikä oikein rimmaakkaan oikein, luulisin. Pienillä muutoksilla saa asian esiin kirkkaammin (en tässä tosin ole itse keksinyt miten, eikä se minun tehtäväni olekaan), mutta eka säkeistö pitää terävöittää kun se kumminkin laittaa perustan koko laululle. Loput tekstistä toimii. Esim säe: "Vaikka unelmat hajoaa / kuin posliinikulho / olen minäkin silti jonkun sulho." -Upeeta! |
||
|
|
| Setä Touhukas |
Posted: August 21, 2004 06:09 am
|
|
Luin äskeisen ja pakko se on perk... allekirjoittaa!
*unohtu logittaa* -------------------- Maailmaan mahtuu monta tarinaa...
|
Pages: (2) [1] 2 |
![]() ![]() ![]() |